dilluns, 8 de juliol del 2019

SOM INSTITUT ESCOLA


El Sant Esteve, el curs 2019-20, es convertirà en un Institut Escola.

La comunitat educativa donarà continuïtat al projecte educatiu i d’aprenentatge, estrenant dues línies de primer d’ESO, que aniran obrint camí als quatre cursos de la secundària obligatòria.

En aquesta nova etapa volem oferir un ensenyament obert al canvi i a la innovació que proporcioni uns bons resultats educatius i unes capacitats per a la plena immersió en el món acadèmic i laboral del segle XXI.

Esperem transmetre a l’alumnat uns aprenentatges claus i eficients per assolir:
les capacitats en transversalitat i globalitat dels coneixements,  l’autonomia personal, el sentit crític, la coeducació, la cooperació i solidaritat en la resolució pacífica dels conflictes.
L’equip docent parteix d’un enfocament didàctic que situa l’alumnat com a centre del seu procés d’aprenentatge, i afavoreix  el tractament personalitzat per aconseguir complimentar el currículum.



LES EMOCIONS, SENTIMENTS I MOTIVACIÓ SÓN ESSENCIALS PERQUÈ GARANTEIXEN L’APRENENTATGE



Educar és una tasca  compartida i només s’aconsegueix amb la bona predisposició de tota la comunitat educativa i la mirada amorosa i sistèmica de l’escola i del món.

dimecres, 6 de març del 2019

EN JORDI VILASECA ENS VISITA

Dimarts 26 de febrer va estar entre nosaltres en Jordi Vilaseca, director pedagògic de l’escola Joviat de Manresa i formador de formadors en educació emocional i pedagogia sistèmica.

Vam compartir una bona estona, famílies i docents, la seva capacitat de comunicació ens va fer reflexionar sobre la mirada cap als altres i la mirada d’un mateix, mirar amb bons ulls.

Vam fer diferents dinàmiques de grup que ens va ajudar a entendre i pensar en la importància de dedicar-nos temps, de conèixe’ns entre nosaltres, i anar més enllà d’allò que veiem, tenir una mirada profunda.

Tots formem part d’una mateixa comunitat, tots tenim els mateixos interessos vers als nostres fills filles i alumnat. Ni la por, ni la mandra, ni la ignorància ens han de distreure de seguir aquest camí plegats.

És important mirar als nostres infants i preguntar-los: Què necessites? Ens necessitaran en totes les seves etapes i han de saber que nosaltres, els pares i mares, sempre estarem al seu costat, passi el que passi. L’ajudarem a descarregar la seva motxilla,  dels seus grans tresors i les seves pors.

“...una escola que té ànima, cor i cervell. Un ecosistema que uneix i nodreix la vida de moltes persones al voltant d’una idea clau: viure, créixer i conviure. I aprendre al llarg d’un procés vital únic, irrepetible i apassionat, per tenir força, energia i confiança per trobar el lloc que cadascú té en aquest món”. Jordi Vilaseca

Moltes gràcies famílies per la vostra assistència, per voler compartir amb nosaltres les vostres angoixes i les vostres mirades. Continuarem treballant amb la pedagogia sistèmica, per continuar sent una escola de vida oberta al món, inclusiva per a tothom i amb una pedagogia que intenti extreure el bo i millor de cada persona.
Moltes gràcies Jordi!                                                                                                                                            Company del grup de treball "Xarxa d'escoles sistèmiques" de l'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB (Universitat Autònoma de Barcelona)
 
 

divendres, 1 de febrer del 2019

ELS VINCLES - L'AMISTAT

Les persones que formem part del Sant Esteve (alumnat, famílies, docents i personal de serveis) volem que els nostres infants sentin que se'ls reconeix i se'ls valora.
Per nosaltres és primordial el sentiment de pertinença a la nostra comunitat educativa.


Fomentem:
- Les relacions positives i d'igualtat entre els infants per aconseguir un bon clima d'aula.
- Escoltar i ser escoltats fa guanyar confiança en els adults i els companys/es.
- El respecte sincer i un acompanyament amorós i compromès


Cal donar als infants el marge i l'espai necessari per créixer, que notin la nostra presència però que aquesta no sigui invasiva. Cal que hi hagi seguretat, però no sobreprotecció i, per tant, acceptar que hi ha reptes que nosaltres no podem resoldre per ells i que, si ho fem, els hi fem perdre una oportunitat per a créixer i superar-se.

“Les amistats estan fetes de trossets de temps que vivim amb cada persona ... Les amistats són tresors perquè ens fan sentir estimats i recordats

SlideShare (basat en el conte del Petit Príncep)



* L'escola forma part de la Xarxa d'escoles sistèmiques de l'ICE de la UAB basada en els principis de la pedagogia sistèmica segons Bert Hellinger.