CIÈNCIA I EMOCIONS
El coneixement del món físic és el coneixement del que ens
envolta. El que passa al nostre voltant no només són fets, perquè aquests estan
carregats d’emocions i de sentiments.
Diuen que un bon científic ha de tenir 5 característiques:
Saber observar (bona vista com el mussol), saber escoltar (bona
oïda amb orelles d’ elefant), ser curiós (com el ratolí) i preguntar-se
sobre l’entorn, ser valent (com el tigre) no tenir por dels reptes i confiar en
un mateix, saber treballar i compartir en equip (com les formigues).
Un ingredient també molt important és la imaginació per
plantejar hipòtesis i aspectes de la ciència que encara no s’han descobert (com
l’Einstein).
Experimentar amb els materials produeix emocions com
l’alegria, la por, el fàstic, la sorpresa, el dubte, la il·lusió, la decepció, la
satisfacció, el neguit, ... Reconèixer-les i identificar-les ajuda a augmentar
la confiança i millorar l’autonomia personal.
A l’escola valorem també la capacitat de trobar significat
als aprenentatges, que vol dir raonar i entendre correctament els fets; una
manera de fer-ho és a través dels sentiments i de les emocions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada